وبلاگ

کمپرسور پیستونی از یک یا چند پیستون تشکیل شده است که هوا را فشرده می کند. کمپرسورهای پیستونی برای نیازهای کوچکتر هوای فشرده مناسب هستند، جایی که آنها هوا را در فواصل زمانی فشرده می کنند. 

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی چگونه کار می کند؟

یک کمپرسور پیستونی دارای یک یا چند سیلندر با پیستون است که توسط یک موتور هدایت می شود.

کمپرسورهای پیستونی هوای فشرده را با حرکت پیستون به سمت پایین و ایجاد خلاء روی آن ایجاد می‌کنند. سپس هوای اتمسفر را می توان مکیده و ناحیه بالای پیستون در سیلندر را پر کرد.

همانطور که پیستون به سمت بالا حرکت می کند، هوا در یک یا چند مرحله فشرده سازی همزمان با بسته شدن شیر ورودی و باز شدن دریچه خروجی فشرده می شود. برای هر ضربه، هوای بیشتری وارد کمپرسور می‌شود و فشار افزایش می‌یابد.

 

مزایای کمپرسور پیستونی

یکی از مزایای استفاده از کمپرسورپیستونی این است که برای عملکرد متناوب، با نرخ بار تا 40-60٪ بهینه شده است.

مزیت دیگر این است که کمپرسور رفت و برگشت در دو نسخه ثابت و متحرک موجود است. این انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد زیرا از کمپرسورهای پیستونی می توان در جاده ها استفاده کرد.

همچنین کمپرسورهای پیستونی انواع مختلفی دارند و همیشه می توان کمپرسور مناسب برای نیازهای خود را پیدا کرد.

انواع کمپرسور های پیستونی

در تئوری، تمام کمپرسورهای پیستونی بر اساس یک اصل کار می کنند. با این حال، تفاوت های عمده ای در نحوه استفاده کمپرسور از این اصل وجود دارد. تفاوت اصلی بر اساس تعداد مراحلی است که در آن فشرده سازی انجام می شود.

کمپرسورهای پیستونی تزریق روغن

کمپرسورهای پیستونی تزریق روغن، سیلندرها، پیستون ها و میل لنگ را با گردش روغن در سراسر کمپرسور روان می کنند. مقدار کمی از روغن باقیمانده به هوای فشرده ختم می شود. جای نگرانی نیست - بسته به اینکه از هوای فشرده خود برای چه چیزی استفاده می کنید. 

 

کمپرسورهای پیستونی بدون روغن

در صنایع الکترونیک، مواد غذایی و آشامیدنی و پزشکی، حتی مقدار کمی روغن در هوای فشرده یک مشکل بزرگ ایجاد می کند. به این ترتیب، این صنایع اغلب از کمپرسورهای پیستونی بدون روغن، با بلبرینگ‌های دائمی روغن کاری شده و رینگ‌های پیستون بدون چربی استفاده می‌کنند. در حالی که این به معنای هوای فشرده بدون روغن است، متاسفانه به معنای تعمیر و نگهداری اضافی نیز هست.

کمپرسورهای پیستونی تزریق روغن در مقابل کمپرسورهای بدون روغن

بدون محدودیت در روانکاری، کمپرسورهای پیستونی تزریق روغن معمولاً قطعات متحرک بیشتری دارند نسبت به عموزاده های بدون روغنشان. این بدان معنی است که آنها سنگین تر، گران تر و قدرتمندتر هستند و طول عمر بیشتری دارند. آنها پرکاربردترین کمپرسورهای پیستونی هستند. 

 
 

محصولات پیشنهادی

مقالات پیشنهادی

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟